Vianoce sú časom, kedy strávite dlhé hodiny nakupovaním, státím v radoch obchodných centier, pobehovaním v kuchyni i dlhým sedením spojeným s cestovaním za vašimi blízkymi. Všetky tieto činnosti vyvíjajú vysoké napätie na kŕčové žily, vedú k zvýšeniu bolestivých kŕčov v nohách a pocitu ťažkých nôh. Čo môžete počas Vianoc urobiť pre zmiernenie negatívnych vplyvov na váš žilový systém? Ako prežiť sviatky bez toho, aby sa stav vašich kŕčových žíl nezhoršil?

TIP 1: Dodržiavajte zdravé návyky

Cvičenie a zdravé stravovanie väčšina ľudí počas prázdnin usilovne presúva na vedľajšiu koľaj. Pri zvýšených nárokoch na obehový systém a vaše nohy je však zdravá životospráva dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Navyše, predtým, ako si niečo vložíte do úst, dvakrát popremýšľajte, či by ste to za normálnych okolností začlenili do vašej zdravej výživy.

TIP 2: Zoberte si sebou snack

Hodiny nakupovania si vyžadujú aj patričnú dávku občerstvenia. Aby ste sa vyhli nezdravým fast foodom, ktoré na vás v obchodných centrách striehnu doslova na každom kroku, vezmite si so sebou niečo zdravé. Napríklad oriešky alebo sušené ovocie. Proteín je nevyhnutnou súčasťou pre vaše rýchle občerstvenie a pomôže obmedziť vašu chuť na cukor.

TIP 3: Zostaňte hydratovaní

Či už strávite dlhé hodiny nakupovaním, celý deň v kuchyni alebo cestujete, nezabudnite zostať hydratovaní. Zatiaľ čo budete variť alebo upratovať, nechajte si plnú fľašu vody vždy pri sebe. Takýmto spôsobom nezabudnete na, aby ste dodržiavali pitný režim. Taktiež by ste mali voliť vodu a nápoje s nízkym obsahom sodíka.

TIP 4: Noste kompresné pančuchy

Keď ste na nohách dlhé hodiny alebo cestujete, kompresné pančuchy vám pomôžu zmierniť príznaky unavených a opuchnutých nôh. Kompresné pančuchy sú k dispozícii v rôznych stupňoch intenzity kompresie. Porozprávajte sa so svojím lekárom o tom, ktorý druh je pre vás ten najlepší. Avšak, pozor! Aj keď kompresia z pančúch ponúkne určitú úľavu od bolesti či opuchov, nie je to dlhodobé riešenie.

TIP 5: Cestujte s rozumom

Cestujete autom? Zastavte sa každú hodinu a na päť minút sa vonku poprechádzajte. Ak cestujete lietadlom, raz za hodinu vstaňte a prejdite sa uličkou. Vysoké nadmorské výšky počas letu a dlhé obdobia sedenia v aute alebo v lietadle totiž môžu viesť k opuchom a zvýšiť potenciál krvných zrazenín.

Ako ešte môžete zlepšiť váš krvný obeh? Keď sedíte, precvičujte vaše nohy. Otočte členky v smere a proti smeru hodinových ručičiek. Potom ich natiahnite a poohýnajte chodidlá. Počas cestovania noste vždy pohodlný, voľne priliehajúci odev. V momente, keď dorazíte do cieľa, oblečte si obtiahnuté džínsy alebo nohavice.

Nezodpovedali sme nejakú vašu otázku? Neváhajte a spýtate sa nás na to v našej online poradni alebo nás kontaktujte na našom telefónnom čísle. Naši cievni chirurgovia sú vám neustále k dispozícii!