Domovská stránka » Aktuality » Poznáte príznaky kŕčových žíl? Zbystrite pozornosť!

Poznáte príznaky kŕčových žíl? Zbystrite pozornosť!

Kŕčové žily sú cievnym ochorením, ale nemusia vždy spôsobovať bolesť. Spočiatku sa neidentifikujú len na základe pocitu ťažkých nôh, prípadne dlhodobejšou a opakujúcou sa bolesťou, veľa o nich napovie aj vzhľad. Varixy nie sú však iba estetickým problémom, pri ich neliečení  vzniká riziko vážnejších zdravotných komplikácií. Znakov, ktoré môžu signalizovať problém s kŕčovými žilami je niekoľko.

Neváhajte a zistite, či sa problém kŕčových žíl týka aj vás! ZISTIŤ TU

Príznaky kŕčových žíl

• Bolestivý pocit alebo pocit ťažkosti v nohách
  • Svrbenie okolo jednej alebo viacerých žíl
  • Pocity horúčavy alebo chladu
  • Zvýšená potivosť nôh
  • Krvácanie z kŕčových žíl
  • Pálenie, pulzovanie, svalové kŕče a opuchy v dolných končatinách
  • Intenzívna bolesť po dlhom sedení alebo státí
  • Bolestivé žily so začervenanou kožou

Prevencia a liečba kŕčových žíl

Spôsob, ako úplne s istotou zabrániť vzniku kŕčových žíl neexistuje, avšak zlepšením krvného obehu cvičením alebo udržiavaním hmotnosti sa predchádza riziku vzniku kŕčových žíl. Odporúča sa konzumovať jedlá s vysokým obsahom vlákniny a malým obsahom soli. Je dôležité striedavo sedieť  a stáť v pravidelných intervaloch a vyvarovať sa úzkemu oblečeniu a topánkam na vysokom opätku. Farebné zmeny, stvrdnutie žily, zápal pokožky alebo kožné vredy pri členku  môžu znamenať už vážnu formu vaskulárneho ochorenia, ktorá vyžaduje okamžitú lekársku starostlivosť. Našťastie si liečba kŕčových žíl nevyžaduje zdĺhavý pobyt v nemocnici či dlhé pooperačné zotavovanie. Kŕčové žily možno pohodlne liečiť ambulantne v špecializovanej klinike na odstránie kŕčových žíl.

Pomôžte svojim nohám

• Snažte sa chodiť po schodoch, najmä smerom hore.
  • Kedykoľvek počas dňa sa zdvihnite na špičky nôh a pohojdajte sa.
  • Aspoň raz denne sprchujte nohy zdola nahor striedavo studenou a vlažnou vodou.
  • Pri každej možnej príležitosti si vyložte si nohy hore, krúžte a kývajte chodidlami.