Domovská stránka » Aktuality » Pocit ťažkých nôh? Spoznajte rizikové faktory žilového ochorenia

Pocit ťažkých nôh? Spoznajte rizikové faktory žilového ochorenia

Mnohí ľudia majú vo zvyku ignorovať prvotné príznaky chronických žilových ochorení ako je bolesť nôh, tŕpnutie, kŕče, nepokojné, unavené, ťažké a opuchnuté nohy. Ak nám príliš nekomplikujú život, zvykneme tento problém zľahčovať pár rokov. Ignorujeme ho, alebo sa snažíme liečiť sami, rôznymi výživovými doplnkami a mastičkami. Ťažké a bolestivé nohy, časté kŕče a opuchy sú však prvými príznakmi vážneho zdravotného problému.

Ťažké nohy neberte na ľahkú váhu!

Spočiatku môže človek pociťovať len pocit tzv. ťažkých nôh či tlak v nohách, svrbenie, pálenie. Príznaky a s nimi spojená bolesť sa zhoršujú v priebehu dňa, v letnom období, pri dlhom státí či cestovaní. Podľa závažnosti prejavov sa rozlišuje šesť štádií chronických žilových ochorení. Včasnou liečbou sa však vie predísť vzniku závažných poškodení končatín obávanými vredmi, trombóze a embólii. Komplexná liečba kŕčových žíl znamená úpravu životosprávy, systematické užívanie protizápalových liekov, používanie elastických pančúch. Najlepšou voľbou je však ich odstránenie účinnými metódami, o ktorých rozhoduje lekár po vyšetrení.

Rizikové faktory vzniku kŕčových žíl

Medzi rizikového faktory vzniku kŕčových žíl patria faktory, ktoré vieme, ale, bohužiaľ, aj nevieme ovplyvniť.

Neovplyvniteľné faktory kŕčových žíl

• dedičná predispozícia
  • vek (so zvyšujúcim sa vekom, riziko zápalu žíl narastá)
  • klimaktérium a tehotenstvo
  • väčšia výška (prináša väčší tlak vnútri žíl, ťažší transport krvi proti gravitácii)
  • prekonaná žilová trombóza

Ovplyvniteľné faktory kŕčových žíl

• nadváha a obezita
  • nedostatok pohybu, dlhé sedenie alebo státie a neprimeraná svalová záťaž
  • nedostatok vlákniny v strave
  • užívanie antikoncepcie a hormonálna liečba
  • tesná spodná bielizeň a obuv na vysokých opätkoch
  • horúce prostredie (spôsobuje neprirodzené roztiahnutie cievneho systému)
  • fajčenie

Spýtajte sa na radu odborníka na kŕčové žily

Týkajúce sa kŕčové žily aj vás? Spoznajte príznaky kŕčových žíl a predíďte tomu ochoreniu včas. Vyhľadajte odbornú lekársku pomoc a zbavte sa kŕčových žíl raz a navzdy. Pokiaľ potrebujete radu alebo pomoc s odstránením kŕčových žíl, neváhajte nás kontaktovať do Blumental Clinic a dohodnúť si nezáväznú konzultáciu.