Domovská stránka » Aktuality » Masáž, ktorá uľaví od bolesti nôh

Masáž, ktorá uľaví od bolesti nôh

Existuje množstvo faktorov, ktoré môžu spôsobiť nepríjemnú bolesť či opuch nôh. Bolesti, opuchom a kŕčom dolných končatín je však možné predísť, a to kvalitnou masážou.

Sedavé zamestnanie

Sedavé zamestnanie, nezdravý životný štýl a minimum pohybu. To všetko ovplyvňuje zdravie nielen našich nôh. Čoraz viac ľudí sa trápi opuchnutými a bolestivými končatinami, s ktorými si nevedia dať rady. Aká je príčina bolestivých nôh a ako si od nepríjemných pocitov uľaviť?

Bolestivé nohy

Bolestivé nohy sužujú ľudí z viacerých dôvodov – niektorí majú problémy s kŕčovými žilami, iných zase trápia unavené nohy kvôli namáhavej práci. Pokiaľ aj vy bojujete s bolestivými končatinami, mali by ste si preveriť niekoľko vecí. Nohy vás môžu bolieť z viacerých dôvodov – nosíte nekvalitnú obuv, pridlho sedíte alebo sa u vás môžu začínať prejavovať príznaky kŕčových žíl.

Problémy tiež môže spôsobovať prípadný nadbytok kilogramov, hormonálne zmeny u žien ale aj nosenie priúzkych nohavíc. Práve príliš tesné oblečenie môže byť  príčinou nepríjemných pocitov.

Opuch nôh

Opuch nôh však môže byť symptómom vážnejšieho ochorenia. Pokiaľ sa u vás prejavujú bolesti často a nedokážete odhaliť ich príčinu, vyhľadajte lekára.

Ako si uľaviť od bolesti?

Možností, ako eliminovať pocity bolesti, je niekoľko. V ponuke drogérií aj lekární je množstvo krémov, ktoré sľubujú úľavu. Namiesto predražených gélov však skúste použiť ricínový olej, ten pomáha správnemu prekrveniu. Ešte predtým však vyskúšajte striedavý kúpeľ, ktorý môže pomôcť aj v dlhodobom horizonte.

Striedavé sprchovanie nôh teplou a studenou vodou môže uľaviť od akútnej bolesti a pocitu ťažkých nôh. Inou verziou je namáčanie nôh do nádoby s letnou vodou, ktorá by mala stiahnuť opuch. Naopak, teplá či horúca voda môže bolesť znásobiť.

Vyrieši kŕčové žily masáž?

Mnoho ľudí problémy s nohami rieši domácou masážou. V prípade, že vás trápia varixy, však tento krok zvážte. Skúste sa skôr zveriť do rúk odborníka na masáže, ktorá vám neublíži. Ak si predsa len chcete dopriať úľavu v pohodlí domova, vyhnite sa samotným bolestivým žilám. Sústreďte sa len na sval a pokiaľ kŕčové žily nemáte, masírujte nohy smerom od chodidiel k panve.

Pokiaľ navštívite kúpele či wellness, určite svojim nohám doprajte Kneippov chodník. Táto procedúra spočíva v striedavom kráčaní nádobami so studenou a teplou vodou. Samotný striedavý kúpeľ v kombinácii s okrúhlymi kameňmi na dne nádob vám môžu pomôcť uľaviť od bolesti.

Pre ľudí, ktorých trápia kŕčové žily, sa odporúčajú lymfatické masáže. Tie môžu pomôcť rozhýbať tok krvi v žilách a uvoľniť tak napätie na žilové steny. Tento typ masáže je tiež účinnou pomocou pri boji s migrénami.

Riešenie trápenia s bolestivými a unavenými nohami je však behom na dlhé trate. Je potrebné hľadať príčinu problému, ktorou môže byť pritesné oblečenie, sedavé zamestnanie, nadváha, ale aj potreba upraviť svoj životný štýl.

Ak vás bolesti nôh prenasledujú často, zvážte návštevu lekára. Kŕčové žily sa totiž prejavujú bolesťou a opuchom. Čím skôr sa ich vznik podarí diagnostikovať, tým jednoduchšie bude riešenie.