Domovská stránka » Aktuality » 5 najčastejších otázok o operácii kŕčových žíl

5 najčastejších otázok o operácii kŕčových žíl

Operácie kŕčových žíl sa mnohí ľudia zbytočne obávajú. Podľa niektorých je takýto zákrok bolestivý, iní sa boja dlhej rekonvalescencie. Varixy však trápia až 60% populácie na Slovensku, väčšinou ide o ženy. Nejde pritom len o estetický problém, v pokročilom štádiu sprevádza pacienta veľmi silná bolesť. Operácia toto všetko odstráni, preto by ste ju nemali odkladať. V nasledujúcom článku odpovieme na 5 najčastejších otázok o operácii kŕčových žíl.

Dokedy mám čakať?

Tak ako pri každom ochorení platí – čím skôr, tým lepšie. V ideálnom prípade by ste mali problém podchytiť už v čase, keď cítite prvé príznaky. Mnoho ľudí však operáciu odkladá. Niektorí si myslia, že varixy odstránia pomocou „babských receptov“, iní nikdy nemajú dosť času.

Lekári však varujú pred takýmto prístupom k problému. Pokiaľ sú kŕčové žily v pokročilom štádiu, operácia je náročnejšia. Predĺžiť sa tiež môže rekonvalescencia.

Je operácia bolestivá?

Mnohí potenciálni pacienti sa obávajú bolesti po zákroku. To, či bude zákrok bolieť, záleží od metódy, ktorá je použitá. V našej klinike využívame ten najmodernejší spôsob. Ten zaručuje spoľahlivosť, ale aj bezbolestnosť zákroku. Našim klientom chceme dopriať čo najväčší komfort.

V Blumental Clinic využívame Laserovú abláciu, čiže moderné riešenie ošetrenia varixov dolných končatín. Celé ošetrenie trvá od 30 do 90 minút a vždy závisí od individuálneho nálezu u pacienta s rozšírenými kŕčovými žilami.

Samotný zákrok sa vykonáva ambulantne a potrebná je len lokálna anestéza. Bolesti počas zákroku sa tak báť nemusíte. Po návrate domov je potrebné nastaviť pokojný režim, kedy sa svaly uvoľnia. Ak by ste však cítili mierne bolesti, vyrieši ich obyčajný liek proti bolesti.

Môžu sa mi kŕčové žily vrátiť?

Návrat kŕčových žíl je skutočne možný. Riziko spočíva v neodbornom odstránení varixov. Pokiaľ sa zákrok vykoná nesprávne, neskôr sa žily môžu vrátiť a opäť pacientovi komplikovať život. Pre lekárov je potom náročnejšie opraviť niečo, čo bolo už skôr operované nesprávne. Riziko zle vykonanej operácie stúpa s náročnosťou zákroku. Preto neodkladajte operáciu až do štádia, kedy sú vaše varixy v pokročilom štádiu. Laserová metóda, ktorú využívame v našej klinike, je veľmi vyspelá. Riziko návratu kŕčových žíl je tak oveľa menšie, ako pri klasickej chirurgii.

Koľko trvá zotavovanie sa?

Vďaka modernej metóde, ktorú používame, je rekonvalescencia veľmi rýchla. Pacient môže chodiť hneď po zákroku, niekoľko týždňov je však potrebné vynechať šport. Nemusíte sa báť ani cestovania, do lietadla môžete bezpečne sadnúť už 48 hodín po zákroku, v prípade, že je použitá metóda penovej sklerotizácie. Ak je použitá metóda EVLT, čas sa skracuje len na 24 hodín.

Nemusíte sa báť ani škaredých jaziev po zákroku. Moderná laserová metóda umožňuje nasondovanie postihnutej žily bez nutnosti väčších rezov, alebo u niektorých bez zanechania jazvy. Nasondovanie žily sa totiž robí len vpichom, ktorý jazvu nezanechá. Najväčšou výhodou tejto procedúry je minimálna bolestivosť po zákroku. Pooperačná rekonvalescencia je krátka, s čím súvisí i rýchly návrat do pracovného procesu.

V porovnaní s chirurgickým odstránením kŕčových žíl je zotavovanie sa skutočne krátke.

Môžem ísť na operáciu aj v čase pandémie?

V Blumental Clinic celoročne kladieme vysoký dôraz na dodržiavanie hygienických opatrení. Okrem klasických opatrení ako rúško či dôkladná dezinfekcia rúk a povrchov, je naša klinika vybavená germicídnymi žiaričmi a HEPA filtrami. Používaním týchto technológií je prostredie kliniky takmer 100 % sterilné a čisté.

Problémy s kŕčovými žilami je potrebné riešiť čo najskôr. Rozhodne tak operáciu neodkladajte.