Domovská stránka » Aktuality » Vedeli ste, že kŕčové žily nie sú len na nohách?

Vedeli ste, že kŕčové žily nie sú len na nohách?

Kŕčové žily na rukách nie sú žiadnou raritou. Väčšinou im nepripisujeme žiadnu váhu a považujeme ich za prirodzený znak starnutia. V skutočnosti ich má viac ako 40 % populácie. Prečo vznikajú? Aké sú ich príznaky? A ako ich odstrániť?

Príčina vzniku retikulárnych žíl na rukách

Aká je hlavná príčina vzniku retikulárnych žíl na rukách? Hrbolčeky, ktoré sa nachádzajú na chrbtovej strane zápästí a na celých rukách sú oslabené v dôsledku niekoľkých faktorov:

• strata objemu, teda podkožného tuku, na rukách
  • zníženie elasticity tkaniva
  • zníženie svalovej hmoty
  • poškodenie pokožky pôsobením slnečného žiarenia

Príznaky retikulárnych žíl na rukách

Prevažná väčšina ľudí trpiaca retikulárnymi žilami na rukách nemá žiadne vedľajšie príznaky. Avšak, malá skupina pacientov sa zvykne sťažovať na jemné svrbenie pokožky alebo bolesť rúk. Tieto zdravotné komplikácie sú tak najčastejším dôvodom na ich ošetrenie. Keďže takéto štruktúrované žily nie sú ani esteticky najpríťažlivejšie, ľudia radšej volia odstránenie poškodených žíl.

Liečba retikulárnych žíl na rukách

Je jedno, aký je váš dôvod na odstránenie kŕčových žíl. Môžu to byť zdravotné komplikácie alebo ich neatraktívny výzor. Ak už spozorujete nejaké príznaky vzniku kŕčových žíl na rukách, vedzte, že sa dajú rýchlo a bezbolestne vyliečiť.

Inovatívna injekčná skleroterapia je naozaj spoľahlivým spôsobom, ako sa zbaviť kŕčových žíl raz a navždy. Spočíva v zavedení jemnej ihly do viditeľnej žily. Následne do poškodenej žily aplikujeme liek, ktorý cieľovú žilu uzavrie v priebehu niekoľkých týždňov. Po ošetrení žilu obviažeme špeciálnou gázou po dobu 6 hodín, aby bránila vzniku modrín.

Množstvo opakovaní zákroku

Koľkokrát je potrebné zákrok uskutočniť, aby bola terapia úspešná? Zvyčajne sa vyžaduje séria jednej až troch injekcií oddelených šesťtýždňovým intervalom, aby sa vylúčili akékoľvek vedľajšie účinky. V rámci liečby môže byť ošetrené miesto mierne opuchnuté a citlivé. Avšak, opuchy, modriny a citlivosť do jedného až troch týždňov úplne zmizne.

Najlepšie bude, ak sa pri rozhodnutí o takomto zákroku poradíte s vaším ošetrujúcim lekárom, pretože netreba zabúdať na to, že ruky sa často využívajú ako intravenózny prístup na odber krvi. Liečba týchto žíl skleroterapiou tak zabráni ďalšiemu intravenóznemu vstupu k týmto žilám a bude si vyžadovať použitie iných žíl na rukách.