Domovská stránka » Aktuality » Metličky: Symptómy, rizikové skupiny a liečba

Metličky: Symptómy, rizikové skupiny a liečba

Aj keď nevzhľadné a často nepríjemné a bolestivé, pavúčie žily alebo metličky sú bežným príznakom žilového ochorenia nazývaného aj chronická žilová nedostatočnosť. Aké sú symptómy metličiek? Existujú rizikové skupiny ľudí s metličkami? Aké sú možnosti liečby metličiek?

Čo sú metličky?

Metličky sú malé, rozšírené krvné cievy blízko povrchu kože červenej, modrej alebo fialovej farby s priemerom 0,5 – 1 milimetra. Zvyčajne sa objavujú na tvári alebo na nohách a vyzerajú ako jemné pavučiny alebo vetvy stromov. Na nohách sa zvyčajne nachádzajú na hornom stehne, pod kolenným kĺbom alebo v okolí členkov a často schovávajú vážnejší problém v podobe skrytých kŕčových žíl.

Rizikové skupiny ľudí

Aké faktory môžu prispieť k vzniku metličiek? Medzi tie najčastejšie patrí dedičnosť, pohlavie, vek, hmotnosť, tehotenstvo, anamnéza hlbokej žilovej trombózy a životný štýl  v podobe dlhodobého státia alebo sedenia. Keďže sme už načrtli to, že metličky môžu byť reakciou na náš životný štýl, medzi ďalšie rizikové skupiny patria fajčiari, ľudia vystavovaní extrémnemu teplu (vírivky, kúpele, sauny) alebo tí, ktorí obľubujú nosenie tesného oblečenia.

zenske nohy s metlickami

Druhy liečby metličiek

Úplne nenápadné a jemné metličky je možné zvládnuť úpravou životosprávy. Ide však väčšinou len o dočasné riešenie. Zmeny životného štýlu znížia bolesť a znížia pravdepodobnosť vzniku ďalších žíl, ale táto možnosť liečby vás v skutočnosti nezbaví existujúceho stavu žíl.

Na liečbu metličiek v Blumental Clinic využívame inovatívnu metódu CLaCS, kombinujúcu najmodernejšie metódy a prístrojové vybavenie. Ako metóda CLaCS prebieha? V prvom rade je postihnutá žila neustále chladená laserom, pričom lekár do žily vpichuje sklerotizačný roztok. Pri znecitlivení intenzívnym chladením tak pacient cíti len minimálne pálenie alebo štipkanie.

Každý vpich lekár následne prelepí a klient môže pokračovať v bežných činnostiach bez obmedzení. Roztok sa vstrebáva približne 2 mesiace, počas ktorých zmizne minimálne 70 % metličiek.

Vedeli ste, že metličky má takmer …

• 50 % žien vo veku 40 až 50 rokov?
  • 75 % žien vo veku 60 až 70 rokov?
  • 25 % mužov vo veku 30 až 40 rokov?
  • 50 % mužov starších ako 70 rokov?

Máte akékoľvek otázky ohľadom metličiek alebo kŕčových žíl? Sme tu pre vás v našej online poradni!