Domovská stránka » Aktuality » Kŕčové žily nemusia byť vždy viditeľné!

Kŕčové žily nemusia byť vždy viditeľné!

Keď vám niekto povie, že má kŕčové žily, pravdepodobne, si predstavíte opuchnuté nohy s množstvom hrboľatých fialových žíl. Musia byť ale kŕčové žily vždy viditeľné? Nie. Príznaky kŕčových žíl môžu prichádzať „potichu“, tak, že ich ani nezbadáte.

Kedy kŕčové žily vznikajú a nie sú viditeľné?

Kŕčové žily vznikajú ako dôsledok nedostatočného prietoku krvi späť, smerom k srdcu. To spôsobuje, že krv sa hromadí v žilách, čo spôsobuje ich zhrubnutie. Avšak, ak sa tieto žily nenachádzajú tesne pod kožou, nemusia byť vôbec viditeľné. Existuje niekoľko sprievodných príznakov, ktoré vás môžu jednoducho varovať, že niečo nie je v poriadku.

Neviditeľné príznaky kŕčových žíl

Niektorým zo žilových ochorení môžete trpieť aj vtedy, keď vaše nohy a zbytok tela nejavia žiadne vonkajšie príznaky.

Príznaky, ktoré by ste nemali ignorovať, sú:

• Bolesti nôh
  • Pocit ťažkých nôh
  • Opuchnuté nohy po dlhšom státi
  • Neprirodzene zafarbená pokožka na nohách
  • Prehriate a začervenané miesta na nohách

Unavené, bolestivé  či opuchnuté nohy môžete mať pokojne po zvýšenej telesnej aktivite, ale nemali by byť na dennom poriadku po krátkej prechádzke. Ak máte na nohe červené miesto (škvrnu) teplú na dotyk, taktiež vyhľadajte pomoc vášho lekára. Môže ísť o krvnú zrazeninu alebo infekciu, ktorú je potrebné okamžite diagnostikovať a začať liečiť.

Skupiny ľudí so zvýšeným rizikom vzniku žilových ochorení

• tehotné ženy
  • ľudia s nadváhou
  • ľudia so sedavým zamestnaním
  • pacienti po zraneniach alebo operáciách
  • ženy, ktoré užívajú hormonálnu antikoncepciu
  • ženy nad 35 rokov
  • seniori

Diagnostikovanie problému neviditeľných kŕčových žíl

Ak máte niektoré z týchto príznakov, môže ísť o ochorenie žilového systému. Ako tento problém odhaliť a liečiť? Spravidla sa začína ultrazvukom, ktorý odhalí, či vôbec o nejakú poruchu a nedostatočnosť v krvnom obehu ide. Ultrazvuk, väčšinou, ukáže či máte v nohách krvné zrazeniny, známe tiež ako hlboká žilová trombóza, alebo ide len o povrchovú žilovú trombózu.

Liečba neviditeľných kŕčových žíl

Akonáhle odborníci z tejto oblasti zistia akúkoľvek anomáliu alebo príznaky kŕčových žíl, stanovia adekvátnu liečbu. V závislosti od závažnosti vašej situácie zvolia buď konzervatívne možnosti starostlivosti o kŕčové žily (zmena životného štýlu, ošetrenie pomocou kompresnej hadice), alebo ich laserové či chirurgické odstránenie, resp. uzavretie poškodenej žily.

Liečba venóznych ochorení v Blumental Clinic predstavuje ambulantnú liečbu, ktorá je minimálne invazívna, nevyžaduje celkovú anestéziu a nie je chirurgická. Jej najväčšou výhodou je najmä bezbolestnosť zákroku, rýchly priebeh rekonvalescencie a expresný návrat do bežného života.