Domovská stránka » Aktuality » Fungujú esenciálne oleje na kŕčové žily?

Fungujú esenciálne oleje na kŕčové žily?

Mnoho ľudí trpiacich cievnymi ochoreniami, konkrétne ochorením kŕčových žíl, vyhľadáva alternatívne spôsoby liečby mnohých medicínskych problémov. Jednou z metód, ktoré získali vysokú popularitu je práve masáž s využitím esenciálnych olejov. Je však liečba kŕčových žíl (varixov) pomocou esenciálnych olejov naozaj účinná?

Blahodarné účinky esenciálnych olejov

Esenciálne oleje majú pre zdravie človeka nespočetne veľa blahodarných účinkov. Pôsobia ako antidepresívumantiseptikum, pomáhajú obnoviť stratenú energiu, tlmia bolesť, uvoľňujú stuhnuté svaly či pôsobia ako prírodný kolagén. V prípade, že máte obdobie intenzívneho psychického stresu a fyzickej námahy, sú esenciálne oleje naozaj účinné.

Ktoré esenciálne oleje upokojujú kŕčové žily?

Niektoré masážne oleje dokážu dočasne zmierniť niektoré príznaky kŕčových žíl. Ich účinok je však vo väčšine prípadov iba krátkodobý. Tie, ktoré sa využívajú pri liečbe kŕčových žíl zahŕňajú eukalyptus, levanduľu, mentol či harmanček. Všetky tieto liečivé látky znižujú opuch, zmierňujú bolesť a prispievajú k zlepšeniu funkcie krvného obehu.

Uľavia od bolesti, no nevyliečia kŕčové žily!

Problém tkvie v tom, že éterické oleje nedokážu vyliečiť, ani odstrániť základnú príčinu vzniku kŕčových žíl. Tá pochádza z chronickej žilovej nedostatočnosti, teda neschopnosti chlopní tlačiť krv späť do srdca. Krv sa potom hromadí v dolných končatinách a spôsobuje vypuklosť žíl.

Ponechajte liečbu kŕčových žíl na profesionálov

Ak predsa len preferujete liečbu kŕčových žíl prostredníctvom alternatívnej medicíny, nezabudnite sa poradiť so svojím cievnym lekárom. V modernej cievnej chirurgii totižto existuje niekoľko neinvazívnych spôsobov odstránenia kŕčových žíl.

Moderné metódy odstránenia kŕčových žíl

Globálnemu problému ochorenia kŕčových žíl sa v poslednom desaťročí venovalo množstvo odborníkov, ktorí prišli s novými metódami, ako ich odstrániť. Takými sú napríklad rádiofrekvenčná ablácia, ktorá postihnutú žilu zahreje a uzatvára alebo sklerotizácia vykonávaná pomocou sklerotizačného roztoku. Zmeny životného štýlu taktiež pomáhajú zabrániť nástupu kŕčových žíl. Cvičenie, udržiavanie zdravej hmotnosti a zdravá strava prispievajú k zníženiu rizika vzniku kŕčových žíl.

Éterické oleje, samozrejme, nie sú škodlivé, no poskytujú iba dočasnú úľavu od vážnych príznakov kŕčových žíl. Problém však nedokážu natrvalo odstrániť. V žiadnom prípade nenahrádzajú odbornú lekársku starostlivosť. Pred začatím akejkoľvek liečby sa preto najprv poraďte so svojim lekárom!