Kŕčové žily sú neuveriteľne bežným problémom. Odhaduje sa, že touto chorobou trpí každý štvrtý človek na svete. Tieto zeleno-fialové žilky sú mimoriadne nepríjemné, bolestivé a nevzhľadné. Existujú však cvičenia, ktoré môžu zmierniť bolesť spojenú s týmto problémom. Ktoré to sú?

Ak trpíte ochorením kŕčových žíl, najlepšie sú pre vás nízkozáťažové cvičenia. Takéto cvičenia pomáhajú zmierniť nepríjemné pocity a bolesti spôsobené kŕčovými žilami. Zároveň bránia ich radikálnemu zhoršovaniu. Najlepšie však bude, ak sa tiež poradíte so špecialistami na žily, pretože tí vám najlepšie poradia nielen to, ako cvičiť, ale i TOP možnosti liečby kŕčových žíl.

Cyklistika

Jazda na bicykli je skvelá na precvičenie lýtkových svalov. Ak náhodou nemôžete jazdiť na klasickom bicykli, môžete využiť možnosť jazdiť na stacionárnom alebo eliptickom trenažéri. Nemáte takého vybavenie hodné profesionálnej telocvični? Nevadí, môžete ho napodobňovať jednoduchým pohybom nôh aj doma. Ľahnite si na chrbát a pomaly „pedálujte“ nohami.

cierny retro bicykelPrechádzka

Pravidelné prechádzky po dobu najmenej 30 minút denne počas 5 dní v týždni pomáhajú zmierniť bolesť spôsobenú kŕčovými žilami. Chôdza je cvičenie s nízkym dopadom, ktoré má minimálny vplyv na vaše kĺby. Chôdza je lepšia ako sedenie alebo státie. Navyše, je to najlepšie cvičenie pre svaly nôh. Ďalšou, no mierne sťaženou formou takéhoto pohybu je i samotný beh. Avšak, skúste bežať na syntetickom alebo trávnatom povrchu.

Zdvíhanie nôh

Keďže väčšina ľudí trávi celý svoj pracovný deň pred svojimi notebookmi a sedí na stoličke, zdvíhanie nôh je ľahkým cvičením „pri práci“. Sadnite si a narovnajte svoj chrbát. Zdvihnite jednu nohu rovno nahor. Nejaký čas podržte. Dajte pomaly dole. Tento cvik opakujte niekoľkokrát po sebe a vystriedajte nohy. Takéto výťahy nôh je možné vykonať v sede i stoji. Táto forma cvičenia podporuje krvný obeh v nohách.

mlada zena cvici joguVýpady

Posledným a mimoriadne jednoduchým cvikom sú tzv. výpady vpred. Ako na ne? Postavte sa vzpriamene s nohami od seba. Vykročte dopredu a ohnite koleno. Položte koleno priamo nad členok. V tejto polohe držte niekoľko sekúnd. Pomaly narovnajte nohu a vráťte sa do pôvodnej polohy. Tento postup, samozrejme, zopakujte s druhou nohou.

Existujú však aj univerzálne cvičenia, ktoré môžete vykonávať kedykoľvek a kdekoľvek a nikto z vášho okolia si ich ani len nemusí všimnúť. Keď stojíte s nohami rovno, napr. pri čakaní v rade obchodného centra, pomaly sa zdvíhajte na špičkách a potom sa vráťte. V prípade potreby prekonzultovať akýkoľvek problém spojený s vaším žilovým zdravím, sa neváhajte obrátiť na žilového lekára v Blumental Clinic, ktorý vám navrhne najlepšie cvičenie a liečbu vašich kŕčových žíl.